13 september 2021
Data scientist Tim

Data scientist Tim bij Almere City FC

Eva startte na haar rondreis door Australië startte Eva vorig jaar bij Always be learning als Data Scientist. Deze dame weet alles over Python, SQL, Azure en Java en zet haar skills momenteel in bij Dienst Testen, onderdeel van het ministerie van VWS. Meer weten over het project en wat ze hier precies doet? Maak kennis met Eva!
6 april 2021
Data scientist Eva

Eva, interim Data Scientist bij Dienst Testen

Eva startte na haar rondreis door Australië startte Eva vorig jaar bij Always be learning als Data Scientist. Deze dame weet alles over Python, SQL, Azure en Java en zet haar skills momenteel in bij Dienst Testen, onderdeel van het ministerie van VWS. Meer weten over het project en wat ze hier precies doet? Maak kennis met Eva!
28 januari 2021

Klantenverloop van een muziekstreamingplatform voorspellen met Pyspark en AWS cloud computing

In deze blog laat ik zien hoe ik drie geavanceërde machine learning modellen gebruik om klantenverloop te voorspellen. Ik doe dit met fictieve data van Sparkify, een soort fictieve muziekstreamingplatform net als Spotify. Het beste model kan klantenverloop met bijna 95% voorspellen!
18 december 2020

Onze Use Case Discovery Workshop

Als (aspirerend) data-driven organisatie wil je natuurlijk het meeste halen uit de data die je hebt. Bij Always be learning helpen we je hier graag mee. Samen brengen we helder in kaart waar we je bij kunnen helpen, zodat we concrete doelen kunnen formuleren voor onze samenwerking.
9 december 2020

De economische gevolgen van corona in een Tableau dashboard

Alweer een dashboard met coronacijfers? Nee, dit is een dashboard dat een blik werpt op de economische gevolgen van corona, vooral op werkloosheid, arbeid, sectoren en faillissementen. Er is tot op de dag van vandaag niet zoveel bekend over de invloed van corona op de economie, dus wij kwamen met het idee om een corona dashboard te bouwen met als uitgangspunt de economische impact van corona. Een verfrissing toch?
30 november 2020
Matching resumes with job offers using spaCy Natural Language Processing (NLP) library in Python

Matching resumes with job offers using spaCy, a Natural Language Processing (NLP) library in Python

Recruitment agencies easily have to match hundreds of candidates with hundreds of job listings a month. It is a very time-consuming process to manually sift through such a pile of documents. There has to be a way to do this more efficiently, right? Well, luckily there exists a multitude of NLP open-source libraries for Python that can help us speed up this process and shortlist several candidates for these job listings.
20 april 2020
Customer centricity sprint loop

Customer centricity program for product teams

As an Agile product organisation you want your products to deliver a great customer experience. Because you know: the experience of your customer defines the value of your product.
24 maart 2020
Vacature data analist

Hoe vind je de beste data analisten?

In elke management meeting gaat het tegenwoordig over big data. Organisaties verzamelen steeds meer data en begrijpen steeds beter de waarde van data. Maar hoe zet je data om in waardevolle inzichten waar je impact mee kan maken? Daar heb je goede data analisten voor nodig.
21 februari 2020
Embed customer centricity in your organisation

10 ways to embed Customer Centricity in your organisation

Last months I interviewed over 20 product managers, UX researchers, UX designers and agile coaches from companies like Facebook, Uber and Booking about customer centricity. To keep improving our program for product teams I wanted to learn their best practices and ideas on customer centricity. How do successful companies get everyone on the customer centric track? In this article I share 10 key takeaways from my interviews
15 februari 2020

6 books about Customer centricity and CX that are on my ‘to-read-list’ for 2020

Every year I read new books to learn new stuff about Customer centricity and CX. And every year I get new ideas and my thoughts on the topics evolve.
29 januari 2020

Podcast: How a Human Centred Design approach made a big impact for people with Parkinson

11 november 2019

Podcast: How UX research is done at Funda

1 september 2019

Customer focussed KPIs

Have you ever tried to conduct the “5 times why” research method on yourself? I like to do it every now & then to unveil underlying motives I’m not aware of. For me it's a way to check-in with myself to see if these motives are the motives I really want to apply. Often they're not. Often they are a result of unconscious routine processes that doesn't give me the best result in the end.